5 Eylül 2014 Cuma

Makyaj & Güzellik : 2014 Yaz Favorilerim


Merhaba!
Kısa süreli tatilim bitti, ben geri döndüm. 
Hazır sonbahara girmişken ve ben son tatilimi de bitirmişken, geri dönüş postunu yaz favorilerim olarak seçtim. 


Yüzümü güneşten korumak için, bu yaz Farmasi'nin SPF 30 içeren güneş kremini kullandım. Cildimde bıraktığı ipeksi hissi ve kokusunu çok sevdim. 100 ml'lik bu kremin koruması da benim için oldukça yeterliydi.

Yazın cildim iyice yağlanıyor, bu yüzden ben de yağlı ciltler için olan ürünleri kullanmayı tercih ediyorum. Farmasi'nin matlaştırıcı ve dengeleyici olan bu günlük kremine tek kelimeyle bayılıyorum! Yapısı çok hafif ve içinde SPF 15 var. İlk başlarda bu kremi  sadece cildimi temizledikten sonra nemlendirme amaçlı kullanıyordum. Daha sonrasında gün içinde, cildimin yağlandığı bölgelere (yani t bölgeme) uyguladım. Cildimde ki fazla yağı emdiğini ve cildimi matlaştırdığını farkettim. Benim için iki özelliği bir arada sunması oldukça cazip. Bu üründen oldukça memnun kalmışken, kışa doğru da aynı serinin karma ciltler için olan kremini almayı düşünüyorum.


Karma ciltli olduğumdan ve yazın t bölgemin çok daha fazla yağlandığından az önce bahsettim. Bu yağlanmayı ve parlamayı önlerken bana yardımcı olan ürünlerden biri de Cettua yağ emici mendiller.


Bu yağ emici mendillerden haberi olmayan var mı bilmiyorum ama yine de öncesi-sonrası fotoğraflarını koymak istedim. Soldaki resimde kağıt, sağdakine nispeten daha opak. Sağda ise kullanıldıktan sonrasını görüyorsunuz, kağıt şeffaflaşmış oluyor. Bunun sebebi de cildimde ki yağın kağıda geçmesi.
Aslında bu ürün sadece yazın değil , tüm mevsimler favorim.


Yazın parfümlerden ziyade vücut spreylerini daha çok tercih ediyorum. Adidas'ın bu vücut spreylerinin kokularını ise çok seviyorum. Daha önce mor olanını kullanmıştım, bu sefer de mavi olanını severek kullanıyorum. Kalıcılıkları çok iyi değil ama zaten vücut spreylerinden kalıcılık beklememek gerek diye düşünüyorum.


Benim için yaz = oje demek. Çünkü diğer mevsimlerde haftanın beş günü okula gittiğim için haftada sadece iki gün oje sürebiliyorum. Ama yazın her gün farklı bir oje sürme şansım oluyor ama ojelerin kurumasını beklemek sıkıcı bir hal alabiliyor. Böyle zamanlarda yardımıma Benri'nin oje kurutucu spreyi koşuyor. 


Gelelim renkli kozmetik kısmına. Her zaman bakım ürünlerini renkli kozmetik ürünlerine tercih eden biri olmuşumdur ama yazın, sıcağın da büyük etkisiyle canım hiçbir şey sürmek istemiyor. Ben de elimden geldiğince minimal tutmaya çalışıyorum. Bella Donna'nın kahverengi göz kalemi, Farmasi'nin eyelinerı ve yoğun nemlendirme vaad eden lip balm'ı, Golden Rose'un ultra color rich rujlarından 55 numarası bu yaz en sık kullandığım renkli kozmetik ürünlerinden.


İlk olarak annemden (ç)aldığım Bella Donna'nın kahverengi göz kalemiyle başlayalım. İçince hafif ışıltılar içeren bu göz kalemini ben alt ve üst kirpik diplerim için kullanıyorum. İçindeki ışıltılar göze sürülünce pek belli olmuyor. Rengini çok çok çok sevdiğim bu kalemin doğal duruşunu ve gözümden akmaması nedeniyle bayılarak kullanıyorum. Daha doğrusu kullanıyordum, şu sıralar kendisi kayıp.

   

Bir diğer sık kullandığım göz ürünüyse, Farmasi'nin eyeliner'ı. İncecik fırçası ve kalıcılığıyla çok sevsem de, renginin birazcık daha siyah olmasını dilerdim. Çünkü istediğim siyahlığı elde etmem için birkaç kere üstünden geçmem gerekiyor.


Golden Rose'un ultra color rich serisinde ki rujlarından 55 numarası, süphesiz ki bu yaz en sık kullandığım ruj. Nemlendirici özelliğinin olması benim için çok büyük bir avantaj, çünkü yazın genellikle nemlendirici özelliği bol olan rujları tercih ediyorum. Bu rujun da hem yapısına hem rengine bayılıyorum, tek memnun olmadığım özelliği kalıcı olmaması.


Soldan sağa Bella Donna göz kalemi, Farmasi eyeliner, Farmasi yoğun nemlendirici lip balm ve Golden Rose ruj.


Her ay favoriler yazısı yazmaktansa, böyle toplu favoriler yazılarını yazmayı ve okumayı daha çok seviyorum.
Sizin de bu yaz severek kullandığınız ürünlerinizi yorum olarak bekliyorum, herkese mutlu günler. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder